• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Buraya Reklam Verebilirsiniz...

DÜZENLİ OLMAYI ÖĞRETMEK

                                                 DOĞA OKULLARI

                     PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BİRİMİ

 

 

                                                 DÜZENLİ OLMAYI ÖĞRETMEK   

 

Ödev defterini kaybeden, sırasının üzeri her zaman dağınık olan, çantasının içinde üç ayönce verilen ödevlerin olduğu çocuklar ve onların bu “dağınık” hallerinden yorulmuş ve sıkılmış, hatta biraz da umutsuz ebeveynler ile sıklıkla karşılaşırız. Bazı çocuklarsa düzenli olmayı öğrenmek istemezler.

 

Düzenli olmayı nasıl öğretebilirim?

 

• Zaman tanıyın : Çocuklar ne yapmaları gerektiğini bilirler, sadece bunları yapmakta zorlanırlar. Düzen kurmakta zorlanan çocuğunuza rehberlik etmek işinizi kolaylaştıracaktır. Sizin görevinizin destek olmak olduğunu belirtin. Böylelikle esas sorumluluğun onda olduğunu da hiç bir zaman atlamayın.

 

• Ne istediğinize karar verin: Öncelikle “neyin ne kadar dağınık olduğunun” ve “ideal” ile “idare eder” toplu olmanın ne olduğunu tanımlamak gereklidir. Masada bir iki kalem durabilir, koltukta pijama üstü serili olabilir mi? Yoksa “toplu” olmak demek, ne pahasına olursa olsun, her şeyin yerinde durması mıdır? Bunu çocuğunuzla konuşun ve beklentilerinizi söyleyin.

 

• Hatırlatıcı kullanın: Her defasında aynı şeyleri söylediğinizde çocuğunuz sizi duymazdan

gelebilir. Söylemek istediklerinizi küçük ve renkli post-it üzerine yazarak çocuğunuza hatırlatıcı kâğıtlar kullanmak, aranızdaki ilişkiyi olumlu yönde değiştirecektir.

 

• Takip edin: Küçük post-it asabileceğiniz büyük duvar panoları kullanın. Çocuğunuzun etiket veya küçük notlarla bu panosunu güncellemesini sağlayın. Benzer bir panoyu siz de mutfakta kullanabilirsiniz.

 

• Önceliklerinizi belirleyin: “Önceliğin” ne olduğunu tanımlayın. Hangi önceliğin ne zaman olacağını konuşun. Örneğin; pazartesi en çok ödev verilen gün ise o akşamın önceliği boya kalemlerinin ucunu açmak olmamalıdır

 

• Saat kullanın: Çocuğunuzun zaman kavramını bildiğinden emin olun.5 dakika yarım saat gibi kavramları onun zihninde nasıl aralıkları olduğunu takip edin. Saat kullanması konusunda rehberlik edin.

 

• Geri bildirim verin: İyi giden organizasyon becerilerine mutlaka olumlu geri bildirim verin. Bunu nasıl yaptığını sorun veya ona siz özetleyin. Kazandığı olumlu becerileri ise ödüllendirmeyi unutmayın.

 

Kaynakça

Bilge AKGÜL (2011) Atom Karınca Çocuklar, Timaş Yayınları

Prof Dr. Z. Bengi SEMERCİ (2012) Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı 0-12 Yaş Alfa Yayınları

Deneme Sınav Soruları
Hava Durumu
Anlık
Yarın
12° -1°
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar3.85643.8718
Euro4.54804.5662
Saat
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam34
Toplam Ziyaret33261